I eftermiddags mötte vi upp Stephenie, Nova & Milton för Lek & Pyssel i Sandsbro Kapell! Där pysslade vi med pärlor & gjorde påskpynt. En kyckling som ska hänga i fönstret! Jag trodde inte Hugo skulle tycka det var särskilt kul att pärla, men till min stora förvåning satt han kvar i alla fall en hel kvart & trädde pärlor på ståltråd! Mysigt! 


Efter pysslet lekte de med de andra barnen i lekrummet. Hugo älskar brandmanshjälmen som de har där, något jag ska köpa till honom tror jag! Sötnöt! 


Klockan kvart över två var det fikadags, & eftersom att det var våffeldagen för någon dag sedan bjöds det på amerikanska våfflor med grädde & hallonsylt. Kaffe eller saft till det! Hur gott? Tycker det är så trevligt att så många barn & föräldrar kan träffas tillsammans & göra sånt här! 




Efter fikat var det sångstund, men där stannade vi bara en stund då vildingen Nova inte alls tyckte det var skoj att sjunga! Hon var överallt annanstans istället. Hugo satt till min ännu större förvåning still & dansade med när de andra sjöng - men jag följde med Steph ut med barnen för att åka hemåt istället. 

Här går Nova & Hugo hand i hand till bilen, gullungarna! 



Kommentera

Publiceras ej