Wille har inte sovit bra alls inatt. Har nog varit uppe en gång i halvtimmen för att ge nappen, sjunga & vagga tillbaka till sömns. Han var igentäppt i näsan vid tvåtiden, så jag gav honom koksalt & efter det har jag fått torka snor i litervis tror jag. 
Klockan fyra vaknade han på riktigt, han ville absolut inte ligga ner eller somna om. Det var bara att dra på sig pyjamasen & traska ner för att inte väcka M & Hugo. Jag kokade upp kaffe, sedan satte jag mig i soffan med Wille i famnen & planerade trädgårdslandet. Snart är det ju dags att börja odla! 


Vid halv sex ropade Hugo på mig från övervåningen. Han kröp ner med oss i soffan & tittade på film innan frukost. Hugo är också förkyld. Hostar & snorar, men är inte febrig som Wille. Är väl bara en tidsfråga innan jag också blir dålig. 


Nu har vi precis ätit frukost. Jag har lyckats få Wille att somna & Hugo ligger under täcket. Det märks så tydligt när han är lite ur gängorna, i vanliga fall hade han aldrig fått för sig att ligga i soffan såhär länge. Trots flera erbjudanden om att leka med bilarna eller måla vattenfärger vill han ligga kvar här. Inte pigg med anades ord! 

Kommentera

Publiceras ej