I lördags döptes Wille. Wille-Viking Ray, för att vara exakt. Killarna fick på sig finskjortorna, så roligt när man får ta på dem lite finare kläder! 


Det började i Tävelsås kyrka, sedan var alla välkomna hem till oss för mat & dryck. Mina föräldrar hade lagat kallskuret kött & en sås med smak av timjan & till det serverades rostad potatis, ost, bröd, en stor sallad & exotiska frukter! Jag tror det var uppskattat, det var taberas på faten! 
Tårta beställde vi på Hennings. Två stycken moussetårtor med passion & chokladsmak, täckta med ljusblå marsipan. Ena tårtan hade en bild av Wille på sig & den andra var pyntad med namn & datum! De var så fina & så goda, jag kan VERKLIGEN rekommendera Hennings tårtor. De uppfyller verkligen önskningar till hundra procent! 


Wille fick så många fina presenter & det var glada gäster som fyllde huset med skratt efter dopet. Det värmer i hjärtat när jag tänker på vilken fin dag han fick! Det var en underbar dag & vi tackar alla som närvarade för att göra hans dopdag så fin! 

När huset stod tomt på folk & alla åkt hem var det bara familjen Johansson/Kerje kvar. Trötta barn efter mycket intryck! De stannade kvar hela kvällen & sov över till söndagen, väldigt bra avslut! 


Jag har inte fått några bilder från själva dopet än, men jag hoppas att det kommer snart. Det har både filmats & fotats, så när jag roffat åt mig dessa lägger jag upp den här på bloggen! 

Kommentera

Publiceras ej