I morse vaknade Wille vid 04.30... NOLL-FYRA-TRETTIO!! Jag trodde jag skulle smälla av när han började gnälla i sitt sovrum & jag kollade klockan. Jag försökte att söva om honom, men gav upp efter en halvtimme. Så det var bara att gå ner för att inte väcka de andra i familjen. Jag kokade kaffe, satt med Wille & hängde i soffan en stund & klockan 06.00 slängde jag på mig träningskläder & styrketränade en timme! 

Precis när jag var färdig med mitt pass hade M kommit upp ur sängen & skulle ta sig till jobbet. Tio minuter senare kommer Hugo ner, & när han har lagt sig i soffan så börjar han storgråta. Han började klaga på att han hade ont i nacken, & efter lite om & men kommer vi fram till att han förmodligen har nackspärr (vilket även var vårdcentralens "diagnos"). Stackaren har haft jätteont hela dagen & har inte ens velat ställa sig upp för att det smärtat så... Jag har fått bära honom mellan pottan & soffan, annars har han legat stilla hela dagen. Har proppat i honom alvedon enligt läkarens ordination, han har druckit säkert en liter mjölk, sett tre filmer & sovit en stund.
Mormor & morbror Ludde kom som räddare i nöden & muntrade upp med en Kidsbox från Max till honom. 

Doris har legat bredvid honom hela dagen, jag har fått tvinga henne att gå ut för att kissa. Söthund! 


Min fina lilla kille! 

Kommentera

Publiceras ej